Инициативи на ЕК за по-добра осведоменост за дезинформацията преди изборите за ЕП

Източник: ЕК в България

Комисията предприе поредица от действия за повишаване на осведомеността относно рисковете от дезинформация, манипулиране на информация и външна намеса с наближаването на изборите за Европейски парламент.

Заедно с Групата на европейските регулатори за аудио-визуални медийни услуги (ERGA), която обединява 27-те независими национални регулаторни органа в областта на аудио-визуалните услуги, ЕК стартира съвместна комуникационна кампания за информиране на гражданите относно свързаните рискове, насърчаване на критичното мислене и предоставяне на практически съвети за идентифицирането и ограничаването на дезинформацията.

Изработен е видеоклип на кампанията, който ще бъде излъчван във всички държави членки на всички 24 официални езика на ЕС.

Комисията също така публикува нов набор от инструменти с практически съвети за учители и преподаватели, които да им помогнат да обяснят дезинформацията и манипулирането на информация на учениците и младите хора и да им дадат възможност да я разпознават и ограничават.

Наред с това е създадена нова уебстраница, която ще представлява единна точка за достъп до цялата информация и ресурси по темата за стратегическата комуникация и противодействието на дезинформацията.

linkОще по темата
Теми европейски избори, EPElections24, дезинформация
Предишна публикация
Влиза в сила първият закон на ЕС за защита на независимостта и плурализма на медиите
Следваща публикация
Икономическа прогноза от пролетта на 2024 г

Още по темата

Skip to content